Tuesday, January 30, 2007

25/1 Gruppindelning och fördiagnos

Allmän kemi - gruppindelning

Vi delar upp kemiperioden i mindre delperioder och anpassar varje delperiod efter vad ni elever har för förkunskaper och för behov inför gymnasiet. Vi börjar med allmän baskemi.

Dessutom slår vi ihop både 9a och 9c gruppen till en och ni får välja om ni vill arbeta hos mig, Jenny, eller hos Micke. Den grupp jag ansvarar för dessa första 2 veckor (ungefärlig tid) kommer arbeta med att repetera grunderna och satsa på G i kemi. Känner man sig säker på grunderna och behöver fördjupa sina kemikunskaper inför gymnasiet arbetar man hos Micke.

Efter allmän kemin kommer vi presentera nytt område, vilken lärare som håller i vilken nivå, vad de respektive nivåerna kommer innehålla och ni får återigen möjlighet att välja grupp.

Första lektionen hos mig hade vi en fördiagnos. Jag ställde ett antal frågor om kemi som ni fick svara skriftligt på. När jag ser vad ni kan och vad ni behöver träna mer på, kan jag lägga upp undervisningen efter vad just ni behöver.

No comments: